Tips til at få en god søvn.

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Er du klar over, at søvn-depravering faktisk er en torturmetode i visse lande?

Så kan vi vist ikke understrege, hvor vigtigt det egentlig er, at man får en god nats søvn.
De grelle eksemplar har påvist forvrænget virkelighedsopfattelse og angiveligt dødsfald for visse personer, selvom det sidste vist ikke er helt dokumenteret korrekt videnskabeligt.

Heldigvis går det ikke så galt for langt størstedelen af os, for vi ved jo godt, at det er vigtigt med at få en god nats søvn og ikke holde os vågne i flere døgn i træk.

Desværre er det dog ikke lige alle mennesker, der sørger for at få en lige så god nats søvn, som de har behov for for både at føle sig udhvilede, friske og parate til næste dags gøremål.

Derfor har vi lavet denne artikel, der skal komme med nogle opfordringer til, hvad du skal gøre og ikke mindst IKKE gøre for at sove godt:

– Sørg for at have en god seng at sove i og rette temperaturtilstande deri. Ikke for varmt eller for koldt.

– Tag ikke unødige lange lure i løbet af dagen, da det forstyrrer din søvnrytme og holder dig vågen.

– Spis ikke større måltider efter klokken 20 og da slet ikke med for meget sukker eller tomme kalorier.

– Indtag ikke sovepiller eller andre stimulanser for at sove. Din krop bliver afhængig.

– Sørg for at sove på de samme tidspunkter hver dag – også i weekenden.

 

Dette er blot nogle få gode af mange råd, og en søvn kan være individuel, og nogle skal have en bestemt pude eller dyne at sove med, mens andre forlanger et kulsort lokale, og så er der dem, der helst vil have lidt lys imens.

Sover man sammen med andre mennesker, kan det også blive svært at blive enige om, hvordan disse indstillinger skal være – men nogle mennesker sover faktisk bedst sammen med andre personer end alene.

Vil du vide mere om, hvorfor det er vigtigt at sove godt? Så læs mere her.